12 Kasım 2015 Perşembe

34.İSTANBUL KİTAP FUARI VE BENİM SEÇTİKLERİM


Her yıl Kasım ayının 2. haftası düzenlenen kitap fuarı bu yıl 7 - 15 Kasım tarihleri arasında Tüyap Fuar Merkezi'nde düzenleniyor.

Benim çocukluğumda, gençliğimde Tepebaşı'nda düzenlenirdi. Biraz daha orta bir noktadaydı ama şimdi neredeyse İstanbul'un dışında :)) Bu nedenle ulaşım biraz sıkıntı ama gitmeye değer mi değer..

Evet çoğu internet sitelerinde gerçekten çok iyi indirimlerle satılıyor kitaplar. Ben de yıl içinde genelde internetten alımı tercih ediyorum ama fuarın yeri benim için ayrı her zaman. Fuarda da hemen hemen bir çok yayın evinde %30'a  yakın indirimler de oluyor

Hafta sonları gitmek biraz daha zor. Çünkü çok aşırı kalabalık oluyor neredeyse nefes alınamıyor. Ben bu nedenle hafta içi Efe okuldayken gitmeyi tercih ettim. Aslında onunla gitmek istiyordum bu yıl ama tv de gördüğüm izdiham görüntülerinden sonra vazgeçtim :))
Ama onu Nisan ayında İzmit Fuarında düzenlenen kitap fuarına götürmek için söz verdim. Tamam dedi ve öpücükle ayrıldık..

Dönüşte aldığım kitapların mutluluğuyla hemen okumaya başladı.

Efe 2 sınıf olduğu için artık daha uzun hikaye kitapları almaya başladım. Ama arada bol resimli az yazılı aldıklarımda olmadı değil.

Aşağıda aldığım kitapların resimlerini sizlerle paylaşıyorum...

Can Çocuk yayınlarının ilk okuma serisi, hem resimli hem büyük puntolu yazıları ile çocukların sıkılmadan merak ederek hikayenin sonuna gelmesini sağlıyor. 7 yaş üzeri için tavsiye edebilirim.


Behiç Ak kitapları her zaman favorimiz.. Karadeniz'deki Yunus da yerini aldı kütüphanemizde..
Süleyman Bulut'tan imzalı bir kitapta kaptım Efe için..


Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları'ndan aldığım bu kitaplar hem İlkokul 1 ve 2 sınıf öğrencilerinin kendi okuyabilecekleri hemde daha küçük yaş gruplarına da anne babalarının okuyacakları bol resimli güzel hikayeler.


Uğurböceği Sevecen ile Salyangoz Tomurcuk serisini anlatmakla bitiremem harika bir seri..
Seriden 5 tane eksiğimiz kalmıştı. 1 tanesin baskısı bitmiş alamadım ama diğerlerini tamamladım.
Bazıları da çıkartmalı olduğu için daha çok seviliyor.. Yine okumayı bilen 1. ve 2. sınıf öğrencileri için hem de küçükler için tavsiye ederim.


Filiz Özdem Yapı Kredi Yayınları'ndan kitapları çıkan çok sevdiğim bir yazar.. Şansıma imza günü de vardı. Son çıkan 2 yeni kitabını da hemen küçük kitap kurdu için imzalattım.
Birde yılbaşında Efe'nin hikayeleri geliyor Efe ye hediyem olsun dedi :))

Utku'nun Kalemi'nde ; Utku kalemine kulak verir, onun hikayesini dinler,birlikte neler çizerler neler.. Geldiği ormanı özleyen bir kalem düşünün...

Kulaktan KulağaArıkuşu'ndan Gökkarga'ya, Baştankara'dan Yalıçapkını'na bu eğlenceli oyundaki çeşit çeşit Türkiye kuşlarını tanımak isterseniz, kitabın arkasında 14 tane açıklamalı kart bulunuyor..


Katie ve Yıldızlı Gece tam sanat sever çocuklar için.. Hem ressamları hem nasıl resimler yaptıklarını çok eğlenceli bir dille anlatılmış.. 
Katie müzede gezerken, ünlü ressamların tablolarının içine girip çıkmaya, resimlerin içindeki hayatlara dahil olmaya başlar. Vincent van Gogh'un resimleri arasında başlayan heyecanlı koşturmaya ve maceraya, resimlerin kahramanları da katılır..






Kırmızı Elma, Bu Kış Kimse Üşümeyecek ve Kirpi ile Kestane kalemini çok beğendiğim Feridun Oral'dan.. Ciltli kitaplar diğerlerine oranla daha pahalı olabiliyor ama bu güzel hikayelere değer mi değer.. Feridun Oral'ın sımsıcak bir anlatımı var. Okumayı bilmeyen çocuklar kitapların resimlerine bile bakıp kendi hikayelerini çıkarabilir, hayaller kurabilirler o kadar güzeller.


Veeee Leyla Fonten..En bi sevdiğimiz en bi bayıldığımız. Fuar da güzel de bir kampanya vardı hemen kaptım 3 tanesini daha. Ödüllü yazar Tülin Kozikoğlu'nun o kafiyeli anlatımıyla akşamları yatakta harika dramalar düzenliyoruz Efe'yle. Okurken en güldüğünüz en keyif aldığımız seri derim başka da bir şey demem :) Tembel Balık Sefa Uluslararası Gençlik Kütüphanesi tarafından 2015 The White Ravens kataloğuna seçilmiş.


Sedat GirginFacebook hesabı üzerinden yaptığı duyuruda katalog hakkında şu bilgileri vermiş: Uluslararası Gençlik Kütüphanesi (IJB) tarafından düzenlenen bu katalog için her yıl yaklaşık 10.000 çocuk ve gençlik kitabı inceleniyor ve içlerinden seçilen 200 kitap kataloğa girmeye hak kazanıyor. The White Ravens kataloğunda seçilen kitaplar fuarlarda sergilenerek dünyanın dört bir yanındaki yayıncılara tavsiye ediliyor.


Mavi Bulut yayıncılıktan çıkan Fatih Erdoğan'ın kaleme aldığı Öykülerle Çoklu Zeka Geliştirme Etkinlikleri serisi, ilkokul öğrencileri için hem hikaye hemde sonunda ki uygulamalar açısından tavsiye edebileceğim bir seri.. Ben ilk olarak Hayvanlar Konseri (müziksel-ritmik zeka) ve Parkta Bir Gün (doğacı zeka) almayı tercih ettim. 2. ve 3. sınıflar için evde uygulanabilir etkinliklerinde için de olduğu bu seri 8 kitaptan oluşuyor.Sevgili Fatih Erdoğan'da fuardaydı ondan da Efe için imza aldım :)



Ve Tübitak yayınları Popüler Bilim Kitapları serisi..Al al bitmez bu seri.. Çocuğunuz merakına göre her türden kitaplar var.. 5 tane daha ekledim Efe'nin zevkine göre :))



Bir fuar alışverişinin de sonuna geldimmm.. Eğer gitmek için vaktiniz ve imkanınız varsa mutlaka gidin derim. Ama gidemezseniz de üzülmeyin internet sitelerinin bir çoğunda fuardan daha uygun fiyata kitap alabiliyorsunuz..Tabi mesele sadece fiyat değil.. O ortamda bulunmak, imzalı kitaplar alabilmek, küçücük gençlerin sıraya girip kitap alışını izlemek ve hala umut olduğunu görebilmek başlı başına bir keyif..

Fuardan kendine hangi kitabı aldınız derseniz de tabi ki Yılmaz Özdil "KADIN"
Mutlaka okuyun.

Kitapların daha detaylı bilgilerini instagram hesabımdan okudukça paylaşmaya devam edeceğim. instagram/banusargun


Sevgiyle kalın,

Banu
Sarı fırtına Efe'nin annesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder